Unnlate å måtte avslå timeforespørsler

En pasient har sendt en timeforespørsel på et tidspunkt da legen ikke har mulighet. Ved å opprette en dialog med pasienten i PasientSky. Unnlater vi å måtte avslå timeforespørsel og vi kan finne et passende tidspunkt for timen.

Hva skal jeg gjøre?

Hopp til punkt 3. hvis det allerede er en gruppe kalt Resepsjon

  1. Systemadministrator oppretter en brukergruppe ved navn Resepsjon (Klikk på Klinikk -> Brukere -> Brukergruppe -> Opprett).
  2. Legg til de som jobber i resepsjonen og klikk lagre.
  3. Opprett en mal som inneholder et standard svar som kan sendes til pasienten. (Klikk på Post -> Maler -> Opprett mal)
    1. Skriv navn og beskrivelse til malen
    2. Legg til "Aktiv pasient" og den nyopprettede brukergruppen "Resepsjon" som deltakere
    3. Skriv inn innhold som brukes i malen.
    4. Eksempel 
      Hei, I forbindelse med ditt ønske om konsultasjons, er det ønsket tidspunkt ikke mulig. Første ledige konsultasjonstidspunkt er: DATO.
      Hvis dette passer deg, kan du svare på denne meldingen.
      Obs: Konsultasjonen holdes åpen for bestilling inntil din bekreftelse. Ved rask svar er der større sannsynlighet for konsultasjonstidspunkt blir ditt.
  4. til pasienten sin timebestilling. (Klikk på timebok -> forespørelser)
  5. Hva skal du gjøre for å ta i bruk dette?

  6. Velg relevante timebestilling, og klikk på Ny dialog til høyre fra pasienten sitt navn.
  7. I emne feltet søker du og velger ønsket mal.
  8. Klikk på svar for å sende malen til pasienten.